Müziğin İslamdaki Yeri Nedir?

İslam’da müzik konusunu bu yazıyla sonlandırıyoruz. Yazıyı değerli bir kardeşimiz bizler için hazırladı. Kendisinden Allah razı olsun.

***********************************

Selamun aleykum kardeşlerim

İnsanoğlu kendi içinde çok çeşitlilik arz eden bir varlık malumunuz.
Yeryüzündeki insan sayısı kadar değişik karakter, düşünce ve fikirler
mevcut. İnsan yapısının farklılığı tabi ki çeşitlilik adına güzel. Yoksa
her birimiz tek tip yapılara sahip olsaydık herhalde hayat çekilmez
olurdu. Bu çeşitlilik yasama dair kurallarda gündeme gelseydi
nasıl olurdu peki? Mesela herkesin yalan anlayışı başka olsaydı,
haya anlayışı, ibadet anlayışı, sevgi, korku anlayışı? Bence, sence,
falancaya, filancaya göre derken içinden çıkılmaz bir hal alırdı bu
durum herhalde.

Yüce yaratıcımız 75 trilyon hücreden oluşan insani özenle yaratmış
ve o’nun dünya ve sonsuz hayati için en güzel yasam kurallarını
belirlemiştir. Sizin de malumunuz üzere bir eserin neye ihtiyacı
olduğunu en iyi o eseri yapan bilir. “Zaten yaratan yarattığını hiç
bilmez mi? O, lâtiftir; her şeyden hakkıyla haberdardır. (Mülk 14) Bu
Rabbimizin emrettiği en büyük şeyden en küçüğüne kadar böyledir.
Rabbimizin her emrinde ve yasağında bizim için sayısız hikmetler
vardır.

Kardeşlerim, Müslümanlar yaşamlarında Rablerinin yasakladığı
içki, kumar, zina gibi ameller ile aralarına hep mesafe koyup bu
çirkin fiillerden kendilerini korumaya çalıştılar. Fakat tüm bunların
ikiz kardeşi olan müzik konusunda maalesef aldandılar. İslam
alimlerinin Şeytanın Kur’an’ı, sesi dediği müziği hafife aldılar. Bundan
bir zarar gelmez sandılar. Zaten insan ne zaman bir şeyi küçük
gördü önemsemedi, şeytan o zayıf yanından yaklaşıp insani yendi.
Müslümanlar olarak bilmeliyiz ki müzik her dönemde Kur’an’ın
alternatifi olarak sunulmuştur. Bu Mekke döneminde de bu amaçla
kullanılmış, bugünde bu amaçla kullanılmaktadır.

Mekke döneminde de müziğin bu amaçla kullanıldığını Yüce
Rabbimiz bize ayetleri ile haber vermektedir.

Allah subhanehu ve teala Lokman suresi 6.ayetinde söyle
buyurmaktadır: ´´İnsanlar arasında bilgisizce Allah yolundan
saptırmak için gerçeği bos sözlerle değişenler ve Allah yolunu alaya
alanlar vardır. İşte horlayıcı azap onlar içindir.“

Bu ayetin tefsirinde Ibni Cerir et-Taberi sahih olarak söyle nakleder:
Ibni Mesud (radiyallahu anh)‘a ´insanlardan bazıları bos sözü satın
alır´ ayetindeki (Lehve’l-Hadis) ifadesini sordum, O’da ´Allah‘a yemin
olsun ki o, şarkıdır (müziktir) cevabini verdi.

Baska bir rivayette Ibni Mesud (radiyallahu anh) bu soruya cevaben
“arka arkaya üc kez tekrar ederek kendisinden baska ilah olmayan
Allah’a yemin ederim ki bundan maksat şarkı (müzik) dir“ cevabını
verdi.

Tefsir alimlerinin büyüklerinden Mücahid’de bu görüsü savunarak
şunları ilave etmiştir. “Ayette gecen (Lehve’l Hadis) den maksat
para karşılığında şarkıcı erkek veya kadın satın almak, yahut onları
dinlemek ve her türlü eğlencedir.“ (Ibni Cerir et-Taberi, Kurtubi)

Allah Resul’ünün “Allah’ım bunu dinde fakih kil, Kur’an’ın tevilini
(tefsirini) öğret diyerek“ özel dua ettiği Ibni Abbas (radiyallahu
anh) bu ayet hakkında “şarkıcı kadın satın almak, şarkı söylemek ve
dinlemektir“ demiştir. (Ibni Cerir et-Taberi, Kurtubi)

Bu alim sahabelerden baska onlarin talebeleri olan tabiin
alimlerinden Mücahid, Hasan Basri, Said b.Cubeyr, Katade, Nehai,
Ikrime, Meymun b.Mihran, Mekhul, Amr b.Suayb ve daha baskalarida
bu görüstedirler. (Ibni Cerir et-Taberi, Kurtubi)

Allahu Teala ayeti kerimesinde bir alis veristen bahsetmekte ve
bunun Kur’an ayetleri karsiliginda bos seylerin (calgi,sarki,eglence
v.s) tercih edilip onlarin satin alindigini haber vermektedir. Bu
husus hakkında Tabiin imamlarından Katade (rahimehullah) söyle
demektedir: Vallahi kisi herhalde bu değişim için herhangi bir mal

harcayacak degildir. Fakat onun satin alinmasi, kisinin onu sevmesidir.
Kisinin batil sözü hak söze, zarar vereni fayda verene tercih etmesi
sapiklik olarak ona yeter. (Ibni Kesir)

Kardeşlerim, Lokman suresi 6. Ayetinin iniş sebebi su olaydır: Mekke
müşrikleri ellerinden geleni yapmalarına rağmen Allah Resul’ünün
mesajını engelleyemeyince müşriklerden Nadr b.Haris Kureyslilere
söyle demişti: “ Bu adama karşı çıkma yolunuz sizi bir yere götürmez.
O sizin aranızda yaşamaktadır. Şimdiye kadar ahlaken en iyi
olanınızdı. Aranızda yasayan en doğru, en dürüst, en emin kişi oldu
daima. Siz tutmuş onun bir kahin, sihirbaz, sair ve mecnun olduğunu
söylüyorsunuz. Size kim inanır?

Ahali, bir kahin nasıl konuşur bilmiyor mu?

Bir şairin, bir mecnunun halini ayırt edemez mi?

Bu ithamların hangisini Muhammed’e yamayabilirsiniz ki?

Bakin! Ben size onunla nasıl baş edeceğinizi söyleyeyim. Sonra
Mekke’den ayrılıp Irak’a gitti. Oradan Iran kisraları, Rüstem ve
İsfendiyar’la ilgili masalları, hikayeleri derleyip, halkın dikkatini
Kur’an’dan ayırmak ve onları masallarla uyutmak için masal ve hikaye
anlatma partileri düzenlemeye başladı. (Ibni Hisam)

Ibni Abbas’in rivayetine göre Nadr b. Haris bu amacla sarkıcı kızlarda
getirmişti. Bir kimsenin Allah Resulünün anlattıklarının etkisi altına
girdiğini işittiği zaman, şarkıcı bir kızı “onu yedir içir, şarkınla öyle
ağırla ki diğer taraftan kopup seninle hemhal olsun diyerek o kişiye
gönderirdi. (Kurtubi tefsiri)

İslamiyet’in gelişinden günümüze dek küfür ve ser odaklarının bas
vurduğu yöntem nasılda ayni kardeşler! Tarih buna şahitlik etmiştir.
Günümüzde de fesadın, fitnenin elebaşları, sıradan insanları sanat ve
kültürel faaliyetler adi altında eğlence ve müzikle öylesine sarhoş hale

getiriyorlar ki kendilerine gönderilmiş olan Allah’ın kitabini okumaya,
dinlemeye, ebedi hayatlarını kurtarmak icin gerekli olan bilgiyi
ögrenip uygulamaya, yaratılışlarının gayesini düşünüp bunun cevabini
bulmaya zaman ve istekleri kalmıyor.

Aslında bu yöntem en basta şeytanın bir yöntemidir kardeşler. Allah
subhanehu ve teala Ademe secde etmesini emrettiginde Seytan bu
emre karsi gelince onu huzurundan kovmus ve seytanin kiyamet
gününe kadar mühlet istegini kabul etmistir. Rabbimiz bunun üzerine
seytana söyle buyurmustur: “Haydi git. Onlardan herkim sana uyarsa
muhakkak cehennem sizin cezanizdir. Hemde tam bir ceza. Sesinle
onlardan gücünün yettigini yerinden oynat (titret). (Isra 63-64)

Nisaburi Vedehul Burhan isimli tefsirinde söyle der: Ayette ki sesten
maksat calgi telleri, ney, düdük, kaval, klarnet türü seylerle sarki
türkü söylemektir. (Vedehu’l Burhan.Nisaburi)

Ibni Abbas ayette gecen sesi sarki, calgi aletleri ve eglence olarak
tefsir etmislerdir. (Ibni Kesir)

Seyh Salah bir hutbesinde söyle der: Ey müslümanlar! Müzik seytanin
sesidir. Seytan onunla insanoglunu günahlara ve isyana tesvik eder.
Bütün müslümanlarin üzerine düsen ondan sakinmak ve ondan yüz
cevirmektir“ ve akabinde yukaridaki ayeti okur.

Bu ayettende anlasiliyor ki seytanin Allah’in kullarini onun yolundan
saptirmak icin kullandigi en büyük silahlardan biri calgi aletleri ve
esliginde söylenen sarkilar, bunlarin bulundugu eglenceli ortamlardir.
Böyle ortamlar, insanlari her kötülügü yapmaya sevkeden en müsait
yerlerdir.

Allah azze ve celle Necm suresi 61. Ayeti kerimesinde söyle
buyurur: “ Siz simdi bu Kur’an’ami sasiyorsunuz? Gülüyorsunuz da
aglamiyorsunuz. Gaflet icinde oyalaniyorsunuz.” Ibni Abbas “gaflet
icinde oyalaniyorsunuz” ayetini sarki ve müzikle oyalaniyorsunuz diye

tefsir etmisdir.

Ayette gecen “Gaflet icinde oyalanıyorsunuz” ( samidun) kelimesini
alimler müzik, sarki olarak tefsir etmislerdir.

Kardeslerim, Resulullah sallahu aleyhi vesellem Kur’an’in bütün
ayetlerinde oldugu gibi bu mevzu ile alakali yukarida gecen ayetleride
bize sözleri ve yasantisi ile en güzel bir sekilde aciklamisdir.

Kardesler iyi bilin ki Allah subhanehu ve teala Resulune de emretme
ve yasaklama yetkisi vermis ve ona uymamizi, itaat etmemizi bize
emretmistir.

Allah Resulu sallahu aleyhi vesellam calgi aletleri, sarki ve bunun gibi
eglencelerin müslümanlar tarafindan benimsenip ragbet görmesini
kiyamet alameti olarak haber vermektedir.

Ebu Hureyreden merfu olarak rivayet edildigine göre Peygamber
sallahu aleyhi vesellem söyle buyurdu: “Kiyamete yakin bir zamanda,
ümmetimden bir topluluk maymun ve domuz suretine tebdil
edilecekler (cevrilecekler). Sahabiler sordular: Ey Allah’in Resulu!
Senin Allah’in Resulu olduguna ve Allah’tan baska ilah olmadigina
sehadet ediyormu olacaklar?

Resulullah sallahu aleyhi vesellem: Evet! Hem namaz kiliyor, hem
oruc tutuyor, hemde hacca gidiyor olacaklar. Sahabiler sordular: O
zaman nicin maymun ve domuz suretine cevrilecekler?

Peygamber sallahu aleyhi vesellem: “Onlar calgi aletleri, müzisyenler,
defler edinip icki icecekler. Sonra eglenceleri ve ickileri üzerine
yatacaklar. Maymun ve domuz suretinde sabahlayacaklar. (Ibni
Ebiddünya.Hasendir.)

Sahih-i Buhari’de Hisam b.Amr’dan merfu olarak söyle bir hadis
nakledilir: Allah Resulu sallahu aleyhi vesellem buyurdu ki: “
Ümmetimden bazi kimseler cikacaktir. Bunlar zina etmeyi, ipekli

elbiseler giymeyi, sarap icmeyi, def, dümbelek, ud, tanbur, v.s ile
eglenmeyi helal kabul edeceklerdir.

Allah Resulunun hadislerine dikkat edecek olursak müzik dinlemeyi
zina etmekle yan yana zikretmektedir. Bizim Allah Resulunden
ögrendigimiz diger bir hususda zinanin cesitleri oldugu ve her uzvun
(organin) zinadan nasibi bulundugudur.

Allah Resulu sallahu aleyhi vesellem söyle buyurmustur: “Muhakkak
Allah (C.C.) Adem oğlunun üzerine zinâdan nasibini yazmıştır.
Şüphesiz bu zinâya yetişicidir. İşte gözlerin zinası, bakmaktır.
Kulakların zinası, işitmektir. Dilin zinası; konuşmaktır. Elin zinası,
tutmaktir. Ayağın zinası, yürümektir. Kalb, (o fenalığı) arzu ve temenni
eder. Fercde onu (zinayı) tasdik eder veya tekzib eder ” (Buhari,
Müslim)

Imam-i Ahmed Müsned’inde, Ebu Davud’da sünen‘inde rivayet
ederler: Allah Resulu sallahu aleyhi vesellem söyle buyurmustur:
“Allah ümmetime ickiyi, kumari, kube, dümbelek, kopuz, Tambur gibi
calgi aletlerini ve gubeyrayi (daridan yapilan bir icki) haram kilmisdir.
Akla sarhosluk veren hersey haramdir.”

Dikkat edin kardesler! Peygamber sallahu aleyhi vesellem Allah
ümmetime yasakladi demektedir. Ve calgi aletlerini icki ile birlikte
anip akla sarhosluk veren hersey haramdir buyurmaktadir. Müzigin
akli nasil etkisi altina alip adeta sarhos ettigi günümüzde apacik
ortadadir.

Enes (radiyallahu anh) Resulullah sallahu aleyhi vesellem’den söyle
rivayet etmisdir: Bu ümmet icerisinde yere batirilma, kazf (iftira
atma), ve hayvana dönüstürülme olacak. Bu icki ictiklerinde ve kadin
sarkicilar edinip müzik aletleri caldiklarinda olacak. (Tirmizi, Elbani
Silsiletul Sahiha)

Rabbimizin O’nda sizin icin en güzel örnekler vardir dedigi Allah
Resulu sallahu aleyhi vesellem’in sünnetinde Dügün ve bayram gibi
eglenceye izin verilen zamanlar disinda eglence icin özellikle zaman
ayirdigina dair O’nun hayatini anlatan siyer kitaplarinda bir konu ve
rivayet yoktur. Allah subhanehu ve teala onu peygamberlikten önceki
hayatinda dahi böyle fiiller islemekten korumustur.

Hanefi, Safii, Maliki ve Hanbeli mezheplerinin meshur olan
görüslerine göre ud, tanbur, saz, davul, zurna (kaval ve benzerleri),
rebab ve buna benzer telli aletler, ney ve bütün üflemeli aletleri
kullanmak haramdir. Bunlari dinlemeye devam edenin sahitligi kabul
edilmez.

Müzik konusunda en siddetli görüse hanefi alimleri sahipdir. Hanefiler
her türlü müzik aletinin ve bunlari dinlemenin haram oldugunu,
bunun fasikligi gerektiren bir fiil oldugunu, ve bunlari dinlemeye
devam edenlerin sahitliginin kabul edilmeyecegini söylerler.

Imam-i Malik’e müzik hakkinda sorulunca onu bizde fasiklar dinler
demistir.

Imam-i Safii ise söyle demistir: Bagdatta zindiklarin icad ettigi
ve cehri zikir olarak isimlemdirdikleri bir seye rastladim. Onunla
insanlari Kur’an’dan alikoyuyorlar. Ibni Kayyim Imam-i safii’nin sözleri
hakkinda der ki: Safii’nin cehri zikir hakkindaki görüsü bu sekilde
ve degerlendirmesi onun Kur’an’dan alikoydugu yönündedir. Varin
günümüzdekileri siz düsünün!

Imam-i Ahmed ise söyle demistir: Müzik kalpde nifak bitirir. Bu bir
bidattir. Bu tür kimselerle oturmamak gerekir.

Ibni Mesud radiyallahu anh’dan söyle rivayet edildi: Su ekini yeserttigi
gibi, sarkida kalpde münafikligi yesertir. Zikir (Kur’an) ise suyun otu
yeserttigi gibi imani yesertir.

Genel olarak sarki ve müzik konusu zamanimizin en büyük
fitnelerindendir. Müzik ve müzik aletleri kötülügün elcisi, halklarin
uyusturucusu, toplumlarin oyalayicisidir. Bu hastalik uzun süre
nesilleri ve milletleri uyusturdu. Uygarligini ve basarilarini elinden
aldi. Eglence duygusunu arttirdi. Nefisler yiyecegi ve icecegi
sevdiginden daha cok onu sevdi. Öyle ki insanlar onunla sevdi onunla
bugzetti (kizdi).

Tarih sarki ve müzige dalan her milletin mutlaka
zayifliga, cözülmeye ve ahlaki bozulmaya ugradigina sahit oldu.
Roma, Fars milletlerinde ve Osmanlida da görüldügü gibi. (Merak
edenler Osmanlinin son dönemlerini arastirabilirler) Bu sarki ve müzik
dinlemenin nefislerinde sürekli bir tembellige yol acmasi ve sehvetleri
arttirmasi nedeniyle gerceklesti. Böyle kimselere mesuliyet agir gelir,
eglenme arzusu güclenir. Dünya hayati ve onun lezzetleri nefse hakim
olur. Ahiret ve onun icin calismak unutulur. Rabbim bizi unutanlardan
eylemesin.Amiiin.

Konuyu toparlayacak olursak kardeslerim, bu delilleri cogaltmamiz
mümkündür. Ben sadece burda sizi sikmamak icin bir kacini zikrettim.
Kim ne fetva verirse versin, her ne söylerse söylesin Allah ve
Resulunun sözleri uyulmaya en layik olandir. Hic kimsenin sözünü
Onlarin sözüne degismememiz imanimizin geregidir. Her ne kadar
baskalarinin sözü bizim hosumuza gitsede.

Ey iman edenler! Allah’a itaat edin. Peygambere ve sizden olan emir
sahiplerine de itaat edin. Eğer bir şeyde anlaşmazlığa düşerseniz
Allah’a ve âhiret gününe inandığınız takdirde, onu, Allah’a ve
Peygambere arzedin. Bu, netice itibariyle daha hayırlı ve daha
güzeldir. (Nisa 59)

Abdullah İbn Amr b. El- As radiyallahu anh’dan. Resulullah sallahu
aleyhi vesellem buyurdular ki : “ Heva ve arzusu benim getirdiğime
tabi olmadıkça, sizden hiç biriniz iman etmiş olamazsınız “ Ibni ebi
Asim Es-sunne : 1.C.15.N

Saliha Yıldız

İlgili Yazılar

Müzik deyip geçmeyin!

Müzik beynimize nasıl etki ediyor?

Bir Cevap Yazın

Bir Yorum Bırakın :)

  1. RABBIM BIZI KENDI YOLUNDAN AYIRMASIN İNŞALLAHH..

  2. mahbube says:

    KÜÇÜKLÜĞÜMDEN BERİ DÜĞÜNLERDEN NİŞANLARDAN HEP NEFRET ETTİM.ÇOK MECBUR KALMADIKÇA GİTMEZDİM.ÇÜNKÜ GİTTİM Mİ YARI ÇIPLAK GİYİNMİŞ ORASINI BURASINI SALLAYAN VE ONLARA İŞTAHLA BAKAN ORKESTRADAKİ ERKEKLERİ GÖRÜNCE NEFRETİM DAHA DA ARTTI.HELE O KAPALI KADINLARI KALKIP OYNAMASI BANA ÇOK TERS GELİYOR.SORSAN KAPALI ORASI BURASI OYNUYOR,BÜTÜN VÜCUT HATLARINI SERGİLİYOR.BEN KENDİ DÜĞÜNÜMDE BİLE OYNAMADIM.BANA HEP TERS VE İTİCİ GELDİ BU TÜR ŞEYLER.BİR TANIĞIM BAYAN DA DÜĞÜNDE HATIR İÇİN AZICIK OYNADIĞINI O GECE SABAHA KADAR KENDİNİ CEHENNEMDE YANDIĞINI GÖRMÜŞ RÜYASINDA.İYİCE KORKTUM.KAİNATIN SULTANI GÜZEL PEYGAMBERİMİZ DEMİŞ Kİ; CEHENNEMİ İĞNE UCU KADAR GÖRSEYDİNİZ, BAŞINIZI SECDEDEN KALDIRMAZDINIZ.BUYURMUŞ.

  3. mahbube says:

    O ZAMAN MÜZİK ALETLERİYLE SÖYLENEN İLAHİLERİ DE DİNLEYEMEYİZ ÖYLE Mİ?SAMİ YUSUFUN ANNEM İLAHİSİ,VE PEYGAMBER EFENDİMİZ’E SÖYLEDİĞİ YOU CAME TO ME İLAHİSİ DE Mİ HARAM?ALLAHI VE PEYGAMBERİMİZİ BİZE HATIRLATAN KALBİMİZİ COŞTURAN İLAHİLER DE HARAM MI?

    1. Saliha Yildiz says:

      Selamun aleykum Mahbube kardesim, Malesef dediginiz gibi. Hadislerde acikca görüldügü gibi calgi aletlerini Allah Resulu sallahu aleyhi vesellem yasaklamistir. Zaten günümüzdeki ilahilerinde sarkilardan hic kalir yani kalmadi. Sözlerin etkileyiciliginden cok müzigin ritmi kulaklari dolduruyor. Yukaridaki hadislerde gectigi gibi Allah Resulu sallahu aleyhi vesellem ” ümmetimden bazi kimseler calgi aletlerini helal sayacaklar” diyor. Demekki günümüzü tarif ediyor. Bu helal sayma heralde normal herkesin dinledigi sarkilarda olmayacak. Islami müzik adi altinda müslümanlar calgi aletlerini bugün helal saymiyormu?
      Mahbube kardesim, yorumunuzun üzerinde müzik aletleri olmadan söylenmis bazi ilahiler ve ezgilerin linkleri var. Indirip bunlarida dinleyebilirsiniz. Helal dairesi keyfe kafidir. Harama girmeye gerek yok. Rabbim sonucuna katlanamayacagimiz seylerden bizi korusun.

  4. Saliha Yildiz says:

    Selamun aleykum Kardeslerim, Kur’an ve Sünnetten delillerle müzigin Islamdaki yerini aciklamaya calistik. Hata ettiysek bu bizim kusurumuzdandir. Eger isabet ettiysek Rabbimizdendir. Yazimizda calgi aletlerinin haramliligini delilleri ile acikladik. Nakletmis oldugumuz hadislerden birinde Ebu Bekir Radiyallahu anh.in sözü benim cok ilgimi cekmisti, belirtmeden gecemeyecegim. Bir bayram günü Rasulullah’in evine geldiginde Aise radiyallahu anh’in yaninda def calan ve beraberinde biseyler söyleyen cariye kizlari görünce ne demisti Ebu Bekir Radiyallahu anh. ” Allah Resulunun evinde Seytanin sesi haa”
    Bu söz kardeslerim, sahabenin calgi aletleri hakkinda nasil bir anlayisa sahip olduklarini acikca ortaya koyuyor. Rabbim bizi Islami, onlarin anladigi ve yasadigi gibi anlayip yasamayi nasip etsin. Amiiin.
    Bu konuda hassasiyet gösteren tüm kardeslerime bir alternatif olmasi icin bizde mevcut olan ilahi, ezgi ve Kur’an’dan sizin icin sectiklerimizi dosya seklinde hazirlayip link yaptik. Daha dogrusu oglum yapti. Onun salihlerden olmasi icin dua edin insaAllah. Rabbim hepimizin evlatlarini salihlerden kilsin. Amiiin.

    Link 1(Ingilizce ve Almanca);
    http://s2.dosya.tc/server25/csnTqp/Ingilizce_Almanca.zip.html
    Link 2 (Türkce ve Arapca);
    http://s2.dosya.tc/server25/Zc5ybu/T_rkce_Arapca.zip.html
    Link 3 (Quran);
    http://s2.dosya.tc/server25/LMqNUo/Quran.zip.html

    Allah’a emanet olun kardeslerim.
    Selamun aleykum

    1. Allah razı olsun kardeşim. Rabbim senin de, cümlemizin evlatlarını da salih ve salihalardan eylesin.

      Ben de beğendiğim bir parçayı tavsiye edeyim: http://www.rahmettv.org/nesid/bizler-allahin-askerleriyiz

      Bir de Ahmed Bukhatir’i çok dinleriz. Müziksiz parçalar söylüyor ve parçalar hep mesaj vermeye yöneliktir.


      1. ikinci videoyu izleyemedim abla, sinirler yıpranmış olunca korktuğum bazı resimleri kaldıramıyorum, başka bir iki eserini dinlemiştim , çarpıntım artar diye zorlamadım kendimi ama iş yaparken sesini açıp dinleyeceğim,

        ben de tatlı kızına ( kızımı hayal edip ağladım, halam beni hamile görmüş daha önce dün gece de ben kendimi gördüm 🙂

        1. …………………..

          1. Elifim bunlar google reklamları. Sürekli değişiyor canım. Bir bakıyorsun kötü bir görüntü yok. Diğer baktığında edepsiz bir görüntü oluyor. Bu yüzden google reklamlarının olduğu yerlere güvenmemek lazım. Pek çok blogcu da bu reklamları alıyor. Bu yüzden çoğu kişiye link veremiyorum.

    2. Ehlisunnazeyneb says:

      Allah oglunu salih kullarindan eylesin guzel ahlak versin,ona hayirli ilimler ve saliha ve guzel ahlakli bir es nasib etsin. Benimkinede heimizinkinede,Allahumme amin

      1. Saliha Yildiz says:

        Amiiin canim kardesim. Rabbim neslimizi seytanin serrinden korusun. Amiiin

  5. selamun aleykum maşaAllah saliha yıldız kardeşimize müzigin bu denli kötü oldugunu ancak bukadar güzel bir dille aktarabilirdi. Allah razı olsun bu konudaki hakkı bilmeme ragmen bu konunun detayını bilmek beni bir hayli sevindirdi çünkü beni yoktan vareden Allah beni bu haramdan korudu inanın bilsemde uygulasamda tekrardan duymak içimi kıpır kıpır yaptı sevinçten Allaha hamdolsun
    Allah bizlere hidayet vermişse bizleri ona layık gördügündendir inşaAllah ayrıca bir ablanın tavsiyesiyle baktım bu siteye ama iyikide girmişim rabbim bizlerin ayaklarını sabit kılsın kaydırmasın şeytana uydurmasın ALLAHUMME AMİİİN…

    1. Ehlisunnazeyneb says:

      Amiin

  6. Sevgili nermin hanım, okuduğum bir makaleden iki parağraf size gönderiyorum.
    umarım sorularınızı ve zihin karışıklığını giderir.
    benim tecrübem ve kanaatime göre servislerde mehter müziği veya dinlendirici enstrümantel müzikler tercih edilebilir.
    bu konuda kaliteli müzik cdsi ve çocuk müziği arşivlerinden faydalanabilirsiniz
    buyurun aşağıda bir müzik pedagoğunun konuyla ilgili tespitlerini görelim:
    Güzel sanatlar eğitim araçlarının en güçlüsü olan müzik vasıtasıyla çocuklara güzel sanatlar hissi oluşturarak bu alandaki birikimleri onların kalplerini yumuşatıp ruhlarını kibarlaştırarak kötülükten uzak tutar. Müzik eğitimi onlarda aile sevgisi, vatan sevgisi ve insanlık gii hisleri de geliştirerek çocuğu yuvasına, vatanına bağlı bireyler olmalarını sağlar. Çocukları güzelliğe karşı olduğu kadar, iyiliğe karşı da hassas hale getirerek onları düzenli ve uyumlu olmaya sevkeder. Müzik eğitimi çocuklarda güzel konuşma alışkanlığı kazandırark okulda da disiplinli olmalarını sağlar. Onların medeni cesaretlerini arttırarak ruhen rahatlatır. Özellikle korkak, sıkılgan çocuklar yanında salıdrgan çocuklar için de müzik çok önemlidir.
    Teorik yönü itibariyle müzik matematiğe dayalı bir ilim olduğundan çocuğun aklî ve fikrî melekeleri gelişir. Teorik dersler ile yorulan zihinler müzikle huzur ve rahata kavuşur. Müzik çocuklara birlik ve beraberlik duygusunu arttırrı. Birlikte söylenen şarkıların çocukların ruhsal dünyası üzerinde etkisi önemli ve gereklidir. Özet olarak çocukalr müzik eğitimi aracılığıyla insanlık yönünü güçlendirerek mutlu olur ki bu mutluluk da ona okulu ve hayatı sevdirmek için gereklidir.

    1. Ehlisunnazeyneb says:

      Cocukken Ruhu muzikle terbiye edilmemis bircok edepli durust limli yetiskinler var. Kasten mi yapiyorsunuz,siz daha cok kafa karistirmak istiyorsunuz?! O ruhun degil,nefsin gidasidir.

  7. nermin-vildan- says:

    bu yazıyı okuyunca hem ferahladım (çünkü doğruyu bulduğum için)hem de içimi büyük bir çaresizlik ve üzüntü kapladı.özellikle servislerde beyni yıkanan,boş,hatta şeytani manada kafaları doldurulan çocuklar için.

    (bu yazıları okumadan önce)
    ben bu amaçla en azından islami müzikleri(!) dinlesinler diye bir çalışma yapıyordum, içinde islami müzkler olacak hemde eğitici radyo tiyatrosu olacak şekilde bir çalışma yapıyordum.
    birisnden rica etmişitm ilahi indirsin şarkı türkü dinleyeceklerine islami (!) müzk dinlesinler diye.
    tam da çalışmamın bittiği aşamada bu yazılara rastgeldim.
    şimdi ben ne yapacağım.
    eger ben bunları vermezsem onlar şarkı türkü dinleyecekler.(aillerle konuştum,öğrencilerle de… ikna olmuşlardı.şimdi ben o küçük yaştaki çocuklara tamamen yasakmış ,harammış nasıl diyeceğim.iman seviyelerinin bunu kaldıracağınıda zannetmiyorum.(yanlış mı düşünüyorum acaba)(çocuklar 5 e gidiyorlar)

    çok kararsız kaldım.ikisi de kötü ama …

    aslında müzk dinlemek yasaklansa servislerde ne kadar da iyi olur.hemde çok aşırı bir sesle hem çocukların ruh sağlığı hemde beden sağlığı(kulakları) tehlike altında….

    başka neler yapılabilir bu konuda ???

    1. Saliha Yildiz says:

      Selamun aleykum Nermin hanim, Rabbim sizi hem bu dünyada hemde ebedi hayatta feraha erdirsin. Amiin. Hakkinizi helal edin mesguliyetlerimden dolayi hemen cevap yazamadim.
      Nermin hanim, aslinda müzik konusundaki bu karisiklik isi ehline birakmamaktan kaynaklaniyor. Her konuyu uzmaninin daha iyi tahlil edecegi cok acikken konu din hususuna gelince malesef herkes kendinde söz hakki buluyor. Din hususunda kaynaklarimiz ayet ve bu ayetleri aciklayan hadislerdir. O zaman dinle ilgili herhangi bir konuda görüs beyan ederken tefsir alimlerinin ve hadis alimlerinin görüslerine mutlaka bakilmasi gerekir. Cünkü hadislerin ne maksatla, hangi ortamda söylendigini en iyi hadis alimleri bilir.
      Peygamber (sallahu aleyhi vesellem) şöyle buyurmustur: “Sizden kim (sünnetimize uymayan) bir münker görürse (seyirci kalmayıp) onu eliyle düzeltsin. Buna gücü yetmezse lisanıyla düzeltsin. Buna da gücü yetmezse kalbiyle buğzetsin. Bu kadarı imanın en zayıf mertebesidir.” Melâhim 17, (4340); Müslim, İman 78
      Bu hadise binaen siz gördügünüz bir kötülügü degistirme adina bir gayret icine girmissiniz. Rabbim bu gayretiniz sebebiyle sizi mükafatlandirsin. Fakat bu bilgi size ulasmadan önce dogru bildiginiz bir hususda bir karara varmissiniz. Öncelikle bunun haram bir fiil oldugunu kendimiz kabullenmemiz gerekir. Ama dediginiz gibi bu asamada bunun haram oldugunu günümüz ortaminda bunun bilincinde olmayan insanlara anlatmak zor. Hatta bu onlarin anlayislarinida zorlayabilir. Bu sebeble en azindan aldiginiz yeni karari uygulamaya koymaniz daha dogru bir davranis olacaktir. Icinde bir sürü cirkinligin ve küfrün oldugu sarkilari dinlemektense cocuklarin sectiginiz seyleri dinlemeleri daha iyidir. ” Zerre kadar iyilik, zerre kadar kötülük zayi olmayacaktir.” (Zilzal 7,8)
      Nermin hanim, yukarida 1. olarak vermis oldugum hadis de görüldügü gibi herkes gücü yettiginden sorumludur. Hepimiz cogu zaman elimizde olmayan sebeblerden dolayi, malesef müzikle muhatap oluyoruz. Bazen elimiz veya dilimizle müdahele edemiyoruz. Bu durumlarda en azindan kalbimizden bu fiili hos görmeyerek bugz etmemiz gerekir. Cünkü neticede o servis sizin özel araciniz degil. Sizin söz hakkiniz oldugu kadar tüm velilerin söz hakkida bulunuyor. Bu sebeble normal hayatlarinda müzikle icice yasayan dini bilgisi olmayan insanlara bunu kabul ettirmek zor.
      Siz müzigin haram olduguna yazida gecen ayet ve hadisler isiginda inandiysaniz bunu kendi hayatinizda, ailenizde uygulamaya calisin. Yavrularinizi uzak tutmaya gayret edin. Cünkü Rabbimiz ” Ey îman edenleri Kendinizi ve ailenizi ateşten koruyun. Onun yakıtı insanlar ve taşlardır.” buyurmaktadir. Ailenizden sonra bunun yakin cevrenize anlatabilir gücünüzün yettigince insanlarin bu haramdan uzaklasmasina vesile olabilirsiniz. Belki zamanla bugün bazi seyleri onlara kabul ettirdiginiz gibi ileriki dönemdede daha dogrusunu kabul ettirmeyi basarirsiniz.
      Rabbim yardimciniz olsun. Amiiin.

      1. Ehlisunnazeyneb says:

        Allahumme aminn,ne kadarda guzel bir yanit. Jazakumullahu hayran

  8. nermin-vildan- says:

    yazılar gerçektende çok etkileyici.teşekkürler saliha hanım.hep içinde kötü söz barındırmayan vb müzkler helaldir diye avutulduk.
    ama içime sinmeyene bir tarafı vardı hep.özellikle de kına gecelerinde müslüman kadınların her türlü şarkı vb eşiliğinde oynamaları da içime hiç sinmezdi.ama dile getiremezdim.
    bu yazıyı okuyunca ferahladım.

Close
Tarif Üstü Muhabbet | Cahide Sultan
Close
%d blogcu bunu beğendi: