Sade İrmik Helvası Tarifi

“Karagöz seyri değil,gözyaşı dökme ayı,
Bilinmezi bilirler bilseler ağlamayı” (Necip Fazıl Kısakürek)

Sade tariflerle devam ediyoruz. Aslında yapıp paylaşmak istediğim çok tarif var ama şu günlerde neredeyse hiç yemek yemiyoruz. İnanın, iftar yaklaştıkça su içmekten başka bir şey gelmiyor aklımıza. Bazen ciğerlerimin susuzluktan yandığını hissediyorum.

Nasıl büyük bir Rabbimiz var ki, bu sıcak günlerde kendi rızası için bize boyun eğdiriyor. Çocuklara: “Bu suyun tadını, iftar saatinden başka bir zamanda asla bulamayacaksınız. Hiç bir su, şu an ki kadar tatlı olmayacak” diyorum. Çocukların ellerinde kocaman bir bardak su ile ezanı beklemeleri bana nasıl huzur veriyor bir bilseniz…

Farklı tarifler denerken, klasik olanları unutmuşum. Dün Ümmü Seyyaf kardeşimiz: “Çeşitli helvaların var ama sade helva tarifi bulamadım. Şöyle misafire karşı beni mahçup etmeyecek bir tarif verir misiniz?” demişti. Kaç zamandır helva yapmadığım için hemen kolları sıvadım.

Helvanızın soğuyunca veya ertesi güne kalınca bulgur pilavı gibi tane tane olmasını istemiyorsanız, içine mutlaka un eklemeniz lazım.  Bu helvayı ertesi gün gelecek misafirleriniz için bir gün önceden bile yapabilirsiniz. Allah’ın izniyle yumuşaklığını kaybetmeyecek, misafirinize mahçup olmayacaksınız.

Ben rengini biraz koyu sevdiğim için, içine 1 yemek kaşığı pekmez koydum. Koymasanız da olur. Bakalım çok kolay, sade ve leziz mi leziz helvamızı nasıl yapmışım:

UNLU İRMİK HELVASI

Malzemeler

  • 1 su bardağı irmik
  • 1 çay bardağı un
  • 1.5 su bardağı şeker
  • 1.5 su bardağı su
  • 1.5 su bardağı süt
  • 125 gr. tereyağı veya 1 çay bardağı sıvıyağ
  • Tercihen: 1 yemek kaşığı pekmez


İrmik Helvası Nasıl Yapılır?

  • Şeker ve suyu tencereye alıp kaynamaya bırakın.
  • Tereyağını tencereye alıp eritin.
  • İrmik ve unu katıp rengi altın sarısı olana kadar karıştırarak kavurun.
  • Kaynayan şerbete sütü ve pekmezi ekleyip karıştırın ve irmiğe ilave edin. (Yani irmik de, şerbet de sıcak olacak)
  • Tahta kaşıkla 5 dakika kadar karıştırarak pişirin.
  • İlk sıcaklığı geçince yani 15 dakika kadar sonra elinizle veya kaşıkla şekil vererek servis tabağına dizin.
  • Fıstık, ceviz veya bademle süsleyerek servis edin.
  • Afiyet şifa olsun

Bir Cevap Yazın

Bir Yorum Bırakın :)

  1. Abla yaptım şimdi aynen 😊😍 muhteşem bi helva oldu teşekkür ederim

  2. Hatice Korkmaz says:

    Ben bu tarifin müptelası oldum helva ve çeşitlerini çok seviyorum ama bunu tek geçiyorum tarifinize emeginize saglik cahide hanım sizin devamlı takipcinizim. 💗💗💗🌸🌸🌸

  3. Su yerine sadece süt kullansam olurmu

  4. Tarifiniz çok güzel. Ben de denedim çok başarılı.
    Yalnız Facebook da Hamarat Hanım isimli bir sayfa tarifinizi aynen kopyalamış.

  5. Tam ayarinda,oyle guzel oluyor ki bayildimm
    Bir de dondurmayla birlesince tadina doyum olmuyo
    Ben 1 tane de vanilya ekledim

  6. Benden başka “veya kelimesi ” ve ” diye okuyup hem tereyağını hem de sıvıyağı boca eden var mı acaba :))) söylene söylene kavurdum.. içinden küçük bi kase yağ süzdüm. Ama sonuççç mükemmel ötesi oldu, şekeri , kıvamı harika oldu.. tarif için teşekkürler..

  7. Şu an yapıyorum ama yağı çok mu oldu sanki ne

  8. Cok lezzetli oldu, Ben. 65 gram KADAR findik da ekledim . Tesekkurler

  9. Ellerinize akliniza saglik çoookkkk begendim çokkk ben bunun arasina birde dondurma koyacam eminonundeki gibi oldu 1 kasik helvayi 5 liraya veriyolar insanin gözu de mideside doymuyo 😂

  10. Neden cıvık oldu ki irmik helvası değilde un helvası gibi oldu?

  11. Harika pekmezi çok daha güzel oldu elinize sağlık

Close
Tarif Üstü Muhabbet | Cahide Sultan
Close
%d blogcu bunu beğendi: