Hadisler’de Cehennem Ehli

Resulullah (sav) buyurdular ki: “Kıyamet günü, cehennemliklerin, dünyada en müreffeh olanı getirilerek ateşe bir kere batırılacak. Sonra: “Ey ademoglu, denilecek. (Cehennemde) hiç nimet gördün mü? Sana hiç hayır uğradı mı ?” “Hayır! Ey Rabbim, vallahi hayır!” diyecek. Sonra cennetliklerden dünyada en fakir olan getirilecek. O da cennete bir sokulup, çıkarılacak ve kendisine: “Ey ademoglu (cennette) hiç fakirlik gördün mü, hiç sıkıntı çektin mi?” denilecek. Oda: “Hayır! Vallahi ya Rabbi! Başımdan hiç fakirlik geçmedi, hiçbir sıkıntı çekmedim” diyecek.” (Kütübis-sitte No: 5081)

******************

Resulullah (sav) buyurdular ki: “Allah Teala hazretleri azabı en hafif olan cehennemliğe: “Eğer dünya her şeyiyle senin olsaydı, şu azabdan kurtulmaya bedel, fidye olarak verir miydin?” diye soracak. Adam: “Evet!” diyecek. Rabb Teala bunun üzerine: “Sen daha Hz. Adem’in sulbünde iken ben senden bundan daha hafifini istemiş: “Bana hiçbir şeyi ortak kılma da seni ateşe sokmayayım, cennete koyayım” demiştim. Sen buna yanaşmadın, şirke girdin” buyuracak.” (Kütübis-sitte No: 5082)

**********************

Resulullah (sav) buyurdular ki: “Cehennem ehline açlık musallat edilir. Bu, içinde bulundukları azaba eşit dereceye ulaşır. Açlığa karşı yardım talep ederler. Onlara besleyici olmayan ve açlığı gidermeyen dari’ (denen dikenli bir ot) verilir. Tekrar yiyecek isterler, bu sefer de boğazda tıkanıp kalan bir yiyecekle imdat edilir. (Bu da boğazlarında takılır kalır, ne ileri geçer, en de geri gelir). Derken dünyada iken, bu durumda, bir içecekle takılan lokmaları kaydırdıklarını hatırlarlar ve bir içecek talep ederler.

Kendilerine demir kancalar bulunan kaplarda kaynar sular verilir. Bu kaplar, yüzlerine yaklaştırılınca, yüzlerini dağlayıp atar. Su karınlarına girince içlerini param parça eder. Bu sefer de: “Cehennemin bekçilerini çağırın, ola ki azabımızı biraz hafifletir!” derler. Onları çağırırlar. Onlar gelince: “Size peygamberleriniz bu halleri açıklayan haberleri getirmemiş miydi?” derler. Onlar: “Evet getirmişti (ama dinlemedik)” derler.

Bunun üzerine, bekçiler: “Siz isteyin durun! Kafirlerin istekleri (burada) boşadır!” derler” (Gafir 50). Cehennemlikler bekçilerden ümidi kesince: “(Cehenneme müvekkel melek) Malik’i çağırın!” derler. (Malik gelince): “Ey Malik (söyle de) Rabbin bizim hakkımızda ölüme hükmetsin!” derler. Malik de onlara: “Hayır! (Siz burada canlı olarak ebedi) kalıcılarsınız!” diye cevap verecek” (Zuhruf 77).

(Hadisin ravilerinden) A’meş rahimehullah der ki: “Bana bildirildi ki, cehennemliklerin Malik’e yalvarmaları ile Malik’in onlara verdiği cevap arasında bin yıllık zaman geçecektir. Cehennemlikler, bu sefer aralarında: “Rabbinize dua edin sizin için O’ndan daha hayırlı kimse yok!” diyecekler ve elbirlik şöyle yakaracaklar: “Ey Rabbimiz, bedbahtlığımız bize galebe çalmıştı, biz gerçekten sapıtmış kimselerdik. Ey Rabbimiz bizi bundan çıkar. Eğer (yine) küfre dönersek artık hiç şüphesiz ki zalimlerden oluruz” (Mü’minun 106-107).

Rab Teala, onlara: “Cehennemin içine yıkılıp gidin! Bana bir şey söylemeyin!” diyecek” (Mü’minun 108). Resulullah devamla dedi ki: “Bu cevap üzerine, cehennem ehli her çeşit hayırdan ümidlerini keserler; hıçkırmaya, nedamet etmeye, dövünüp yırtınmaya başlarlar.” (Kütübis-sitte No: 5132)

*********************

Resulullah (sav) (bir bayram namazında kadınlar tarafına geçerek): “Ey kadınlar cemaati! (Allah yolunda) sadakada bulunun, istiğfarı çok yapın. Zira ben siz kadınların cehennemde çoğunluğu teşkil ettiğini gördüm” buyurdular. Dinleyenlerden cesaretli bir kadın: “Niye cehennemliklerin çoğunu kadınlar teşkil ediyor, neyimiz var?” diye sordu. Aleyhissalatu vesselam: “Ağzınızdan kötü söz çıkıyor ve kocalarınıza karşı nankörlük ediyorsunuz. Aklı ve dini eksik olanlar arasında akıl sahibi erkeklere galebe çalan sizden başkasını görmedim!” dedi. O kadın tekrar: “Ey Allah’ın Resulü! Aklı ve dini eksik ne demek?” diye sorunca Aleyhissalatu vesselam açıkladı: “Aklı noksan tabiri, iki kadının şahitliğinin bir erkeğin şahitliğine denk olmasını ifade eder. Dinlerinin eksik olması tabiri de onların (hayız dönemlerinde) günlerce namaz kılmamalarını, Ramazan ayında oruç tutmamalarını ifade eder.” (Kütübis-sitte No: 5361)

*****************

Peygamberimiz (s.a.v), tesettür emrine tamamen riayet etmeyenleri mahrem yerlerini yarım yamalak kapayanları “Giyinmiş Çıplaklar” olarak niteleyerek, cennetin kokusunu bile alamayacaklarını şu hadis-i şerifiyle beyan eder:
Birincisi;
“Cehennem ehlinden iki sınıf insan vardır. Ben şu sırada onları (sizin aranızda) göremiyorum (ilerde görülecektir).
Yanlarında sığır kuyrukları gibi kamçılar bulunan bir topluluk ki, (onlar idarecilerdir ki ellerindeki kamçılarla) halkı döverler.

Bir diğeri de;
Giyinmiş çıplak; (kalçasını) oynatan, salınarak yürüyen, başları salınan deve hörgücü gibi kadınlardır. Bunlar cennete giremezler, onun kokusunu da alamazlar. Halbuki onun kokusu mesafelerin ötesinden alınır.”

(Müslim, K.Libas 125)

Genel kategorisinde yayınlandı. 24 Comments »

24 Yanıt to “Hadisler’de Cehennem Ehli”

  1. gulcan Says:

    selamun aleykum diyerek yorumuma basladigim halde siz uzerinize farz olan cevabi aleykum selami vermeden yoruma cevap yazmaniz inanki beni sasirtti umarim dalginloginiza gelmistir selamlar

    • Cahide Says:

      Emin olun dalgılığıma gelmiş. Günde bazen 100 yoruma cevap veriyorum ve bu tür dalgınlıklar oluyor. Hakkınızı helal edin.

  2. gulcan Says:

    selamunaleykum bas bolumumu iyi yazmissin ama kim demisse yalnis demis kimse kimsemin yerine okuyamaz diye her hafta cuz dagitip hatim yapiyoruz olmuslerimize yasin okuyup gonderiyoruz sevabimiz eksilmiyo birde ustelilk fazlalasiyo sikintisi olanlara yasin okuyoruz gerci sen isine gelmeyen yorumlari yayinlamassin selamlar

    • Cahide Says:

      Rasûlullah (s.a.v.), şu hadislerinde bid’atin tarifini yapmışlardır:
      “Sonradan (din adına)ortaya çıkan herşey bid’attir; her bid’at sapıklıktır ve her sapıklık insanı ateşe sürükler.

      “(Muslim, Cumua, 43; Ebû Davud, Sunnet 5; Nesâî, lydeyn, 22; İbn Mâce, Mukaddime, 7).

      Sayıyla şu kadar sure okunacağına dair bir tane hadis gösteremezsiniz bana. Sahih hadislerden bahsediyorum tabi. Kaynağındaki numarasına kadar. Yoksa asla böyle bir şeyin dinde olduğunu kimse söyleyemez.

      • Tuğba Says:

        Cahide abla sizin sessiz takipçilerinizdenim.çok güzel tarifler ve yazılar paylaşıyorsunuz. Ancak adet ile okuma konusundaki yazınız dikkatimi çekti. 500 yasin diye bir okuma adedi sonradan çıkmadır ancak 3,7,10,41,100,1000 gibi adetlerle surelerin ve duaların okunmasını biz hocalarımızdan duyduk, bu şekilde de tatbik ediyoruz.

        Konu ile ilgili hadis yoktur demişsiniz, ufak bir araştırma yaptım. Tergib ve Terhib isimli hadis kitabına bakarsanız 3. cilt 324.sayfada şöyle bir hadis var: “Kim ihlas suresini on defa okuyup bitirirse Allah kendisine bir köşk yapar.” 3.cilt 382 sayfada “Kim günde 100 defa Subhenallahi ve bihamdihi derse günahları deniz köpüğü kadar olsa da bağışlanır” 3.cilt 433. sayfa “Kim hergün 200 ihlas suresi okursa kul borcu hariç elli esnelik günahı silinir.(tirmizi) Bunun gibi çok sayıda sahih hadis var. Ayrıca her gün namazlardan sonradan okuduğumuz 33 tesbih, 33 tahmid, 33 tekbir de bir hadisi şerifte yer alır.

        O yüzden adet ile okumaya bidat demeniz bence doğru değil. En doğrusunu elbette Allah bilir, ancak konu hakkındaki görüşünüzü gözden geçirmenizi tavsiye ederim. Allah’a emanet olun.

  3. DILB€R Says:

    M€RHABA CAHID€ ABLACIM UZUN ZAMANDIR TAKIP €DIYORUM BU HADISL€RI OKUYUNCA DAYANAMADIM. €N AZINDAN T€S€KKUR €TM€K IST€DIM.ALLAH YARDIMCIMIZ OLSUN.D€VAMINI B€KLIYORUZ INSAALLAH.HAYIRLI GUNL€R….

  4. MeLek Says:

    Allah razı olsun ablacım, O kadar çok sahih olmayan hadis varki her duyduğuna inanan öyleymiş böyleymiş deyip aslını astarını araştırmadan kapılıp gidenler varki… hayır o öyle değil dediğinde ama hadis var deyip kabullenmemizi beklemiyorlarmı işte tıkanıp kalıyorum bir görsen buraların halini …

  5. Feyza Says:

    Selamlar Cahide hanim, dün buraya yorum birakmistim, yayinlamamissiniz? Sebebini ögrenebilir miyim?

    • Cahide Says:

      Feyza hanım bazı yorumları cavaplamak için sakin kafaya ihtiyacım oluyor bu yüzden hemen onaylamıyorum. Erteliyorum.

  6. ayşegül Says:

    rabbim esirgesin cümlemizi ablacım insanın okurken tüyleri diken diken oluyor.ahhh birde okuyupta ders alsakta toparlansak.kalemine yüreğine sağlık canım benim

  7. Nuriye ates Says:

    allah sizden razi olsun yine cok güzel yazmissiniz.

  8. NİHAL EKREN Says:

    ALLAH HERKESİN İYİ DİLEKLERİNİ KABUL ETSİN İNŞALLAH …

  9. Feyza Says:

    Selamlar Cahide hanim, öncelikle yazilarinizdan faydalandigimi belirtmek isterim, Allah razi olsun. Halis bir niyetle bu paylasimlari sürdürdügünüzden eminim, bunun icin sizi cok takdir ediyorum ve sizden cok sey ögreniyorum. Hadislerden de elbette faydalanmamiz lazim, yalniz bu konuda hassas davranmamiz gerekir, cünkü hadisler tanim itibariyle Peygamberimizin söyledigi sözler degil, Peygamberimizin söyledigi söylenen sözlerdir. Dolayisiyla hadisleri Kur’an süzgecinden gecirmemiz gerekiyor. Yukarida yazdiginiz, kadinlarin cehennemde cogunlugu teskil edecegiyle ilgili hadisin arastirilmasi gerektigini düsünüyorum. Kur’an’in mantigina göre ahiretteki durumlari konusunda ne erkek ne kadin cinsiyetinden dolayi üstün degildir, üstünlügün sadece takvada oldugu belirtilir. Mehmet Okuyan’in burdaki makalesinde http://dergi.samsunilahiyat.com/Makaleler/242470133_20072305064.pdf (S.103’ten itibaren) bu konuya da deginiliyor. Ayrica kadinin hayizliyken namaz kilmasinin, oruc tutmasinin yasak olduguna dair anlayisi da arastirmanizi tavsiye ediyorum. Kur’an’in bu durumda yasakladigi sadece cinsel iliskidir.

    • Cahide Says:

      “İyiliklerimizi tamamlayalım diye içinizden size bir de elçi gönderdik. O size ayetlerimizi okur, sizi arındırır, size o Kitabı ve hikmeti öğretir ve size bilmediğinizi öğretir.” (Bakara 2/151)

      Kitap, Kur’an’dır. Hikmet de Kur’an’dan çıkarılan hükümlerdir. Biz bu hükümleri peygamberimizin hadislerinden öğreniyoruz. Bu sebeple hadisler, asla ihmal edilecek şeyler değildir. İnsanlar nedense bir çorba pişirmek için bile uzmanlık ararlar ama din konusunda kendilerini Peygamberimizden bile uzman kabul ederler. Bunun kabul edilebilecek bir yanı olmadığı açıktır. Bölük pörçük birkaç bilgi ile hadisleri tenkit etmek, çok ciddi bir hatadır.

      Buna göre işimize gelmeyen hadisleri sorgulamak, kabul edememek, bu hadislerin aksini araştırmaya gitmek,bizi agnostik düşünceye doğru sürükleyebilir. Biz, Rasul bize neyi emrettiyse onu alırız. Nehyettiklerinden kaçınırız. Bunları müttefekun aleyh hadislerden öğreniriz. Kabul edemediğimiz nedir anlamıyorum. Siz namazın bütün ayrıntılarını kur’an da bulabiliyor musunuz? hayır. Ayrıntıları Efendimizin emirleri, uygulamaları tamamlar.

      Ben erkeklerin kadınlardan birderece daha üstün olduğuna inanıyorum. Nefse güç gitse de bu böyledir. “…Erkeklerin kadınlar üzerindeki hakları gibi, kadınların da erkekler üzerinde belli hakları vardır. Ancak erkekler, kadınlara göre bir derece üstünlüğe sahiptirler. Allah azîzdir, hakîmdir.” (Bakara 228)

      Diğer konuda sahih bir rivayet şöyledir:
      Muâze dedi ki, bir kadın Aişe’ye: “Birimiz âdet günlerinde namaz kılar mı? diye sordu. Aişe; “Sen Harûrâlı mısın? Bizden biri Resulullah sallallahu aleyhi ve sellem zamanında âdet görürdü, sonra (namazı) kılmakla emr olunmazdı” dedi.(Müslim, Hayz 67)

      Ben sahih bildiklerimi sorgulamaktan haya ederim. Bununla ilgili şu yazımı okuyabilirsiniz: NEDEN?

      • Feyza Says:

        Selamlar Cahide hanim, siz nasil layikiyla, Allah’in razi olacagi, bizden istedigi sekilde kul olma cabasinda iseniz, ben de öyleyim. Yukarida yazdiklarim, sizin ima ettiginiz gibi, bir seylerin nefsime agir gelmesinden dolayi asla degil. Erkeklerin bir derece üstün olduguna ben de inaniyorum, bu dünyadaki durumlariyla ilgilidir cünkü erkek evin geciminden sorumludur, bir nevi yönetendir. Ama ahiretteki durumlariyla ilgili ise, hic kimse ne cinsiyetinden, ne irkindan, ne soyundan dolayi (bunlar cünkü kisinin iradesiyle etkileyebilecegi seyler degildir) bir digerinden üstün degildir; bu konuda üstünlük sadece takvadadir. Dolayisi ile kadinin da erkegin de cennete gidip gitmeyecegi dünyada Rabbine yaptigi kulluk ile ilgilidir, bunun ölcüleri de bellidir ve herkes icin esittir cünkü Rabbimiz sonsuz adalet sahibidir.

        Peygamberimiz kendisi hayatta iken sözlerinin yazilmasini istememistir, hadisler cok sonradan toplanmaya baslanmistir ve rakamini hatirlamiyorum, kac yüz bin rivayetin icinden secilmistir, bir nevi elekten gecirilmistir. Dogru bildiklerine göre bu elemeyi yapmislar. Bunu yapanlar da birer insan ve yanilma ihtimalleri var. Bu yüzden benim sorgulamaktan haya edecegim sadece Rabbimin sözüdür. A kaynakta veya B kaynakta yer alan her hadis yüzde yüz dogrudur, sorgulanamaz gibi bir yaklisimi kesinlikle dogru bulmuyorum. Peygamberimiz asla Kur’an’a ters bir sey söylemez, o hevasindan konusmaz, o yüzden hadisleri Kur’an süzgecinden gecirip, uyanlari alir, bunlardan faydalanir, uymayanlari birakiriz.

        Asagida Tugba hanimin da yazdigi bir hadis var, „Kim günde 100 defa Subhenallahi ve bihamdihi derse günahları deniz köpüğü kadar olsa da bağışlanır“. Peygamberimiz böyle bir sey söylemis olabilir mi? Cennet bu kadar ucuz mudur? „Allah, müminlerden canlarını ve mallarını cennet karşılığında satın almıştır. (onlar) Allah yolunda savaşarak öldürürler ve öldürülürler“ diyor Rabbimiz Tevbe 111’de. Baska bir ayette de söyle der, „Yoksa sizden önce gelip-geçenlerin hali başınıza gelmeden cennete gireceğinizi mi sandınız?“ (Bakara, 214).

        Hayizli iken ibadet etmeyle ilgili, yukaridaki yorumumda verdigim linkten bir paragrafi buraya eklemek istiyorum sadece:
        “Kur’ân’ın sınırlamadığı bir şeyi kimse sınırlayamaz. Kur’ân’a ters
        şeyler hadis olamaz. O rivayetler, Peygamber’e iftiradır. Adetli kadın
        hakkında Yahudilikten ve çeşitli uluslardan Araplara sızan gelenekler
        hadis biçimine getirilerek İslam literatürüne sokulmuştur. Bunların aslı
        olsaydı mutlaka Kur’ân’da kadının hayd halinde bu ibadetleri
        yapamayacağına dair bir açıklama olacaktı. Zira Kur’ân, ibadet
        yapmama gibi önemli bir hali kapalı bırakmaz, bunu belirtirdi. Kur’ân,
        hayd halindeki kadınla cinsel ilişki yapılmamasını söylüyor da hayd
        halindeki kadının namaz kılamayacağını, oruç tutamayacğını, diğer
        ibadetleri yapamayacağını neden söylemiyor? Yoksa Allah katında,
        cinsel ilişki namazdan, oruçtan, Kur’ân okumaktan daha mı önemlidir?
        Kur’ân’a ters bu tür düşünce ve uygulamaları bırakıp Kur’ân’a dönmeli
        ve Kur’ân ne diyorsa onu uygulamalıyız.” (Süleyman Ates, Kur’an Ansiklopedisi)

        Sizin de arastirmaci bir kisiliginiz var okudugum kadariyla, eger karsi görüsün de delillerini ögrenme gibi bir istegini tasidiginiz takdirde kaynaklara ulasmada sikinti yasayacaginizi düsünmüyorum. Burasi sanirim bu konuyu detayiyla konusmak icin uygun bir zemin degil. Sadece su kadarini söylemek istiyorum, ben de eskiden sizin gibi düsünüyordum bu konuda cünkü öyle ögretildi bize. Fakat sonra aksini düsünenlerin oldugunu ögrenince arastirmaya basladim ve ikna oldum. En dogrusunu Allah bilir, bizi de en dogrusuna ulastirmasi duasi ile hakkinizi helal edin.

        • Cahide Says:

          Feyzacığım bende asla taassupcu olmadım. Bende tartışmak taraftarı değilim.Fakat her ayrıntının Kur’an da olmadığını iyi biliyorum.daha derin bir araştırma yapmak istiyorum inşaallah. Allah doğrulardan ayırmasın.

        • ehlisunnazeyneb Says:

          Feyza kardesim ne yazik ki ikna oldun,Rabbim seni tekrardan hidayete ulastirsin ve böyle hocalarin serrinden korusun.Ah cnm hersey mantiga uysaydi..!
          E. Abdurrahman Konyali’nin Kanal 7 deki Mesih tartismasin iclerinde Süleyman Atesin de bulundugu tartismadan sonra bunu ele alan Abdurrahman Konyali kardesimiz,Süleyman Atesin ve ona katilanlarin(Abdülaziz Bayindir,Süleyman Uludag,Hasan Kamil Yilmaz,Hayrettin Karaman) görüslerini ve iddialarini göz önünde bulundurak ,delilleriyle, ve onlarin iddialarini cökerten deliller(Ayetler) sunarak güzel bir yazi hazirladi..Ve son olarak sunu söyledi:
          Sonuc olarak;sahte mesihlerin ve mehdilerin cikmasi Allah’in takdir ettigi vakit gelip hadislerde belirtilen sartlar gerceklestirildiginde Isa(as) in inmesine ve gercek Mehdi nin cikmasina engel degildir.Islam düsmanlarinin bu gibi gayba iman gerektiren konularda müslümanlarla alay etmeleride gercegi degistirmez.Belkide bu hakikatleri inanmayanlara akil ve mantikla izah edememenin getirdigi “inkar” kolayciligi ise hicbir zaman o hakikatleri yok edemez!
          Allah en iyisini bilendir…

          Bu Abdurrahman Konya linin hazirlamis oldugu o güzel yazinin sonuydu.Tüm her müslümana uyanik olmalarini ve güzel arastirma yapmalarini tavsiye ederekten,bu verecegim Abdurrahman Konyalinin yazisini okumanizi dilerim,selametle

          http://www.islah.de/menhec/men00003.pdf

          slam Akidesi mutlaka Isa ve mehdi (as) in gelecegine inanmayi gerektirir.

        • Mehmet Says:

          76.bilirseniz bu bûyuk bir yemindir77 o elbette serefli bir kur andir78.korunmus bir kitaptir79.ona temizlenenlerden baskasi el suremez.80.(0)alemlerin rabbinden indirilmistir.81.simdi siz bu sozumu kucumsuyorsunuz.

      • sema Says:

        ERKEKLERİN KADINLARDAN ÜSTÜN OLMASI
        Bahsettiğiniz ayet (bakara 228) boşanmayla ilgilidir, ayetin öncesi ve sonrasını okursanız boşanma sürecinde erkeğin eşine geri dönmede daha üstün olduğunu görürsünüz. Hemen aynı ayette kadının erkek, erkeğin kadın üzerinde hakkı vardır der. Okuma alışkanlığımız olmadığı için her denilene inanıyoruz. Kuran da üstünlük sadece takvayla olur kadın erkek ayrımı yapılmaz. Bayanlar lütfen Kuran okuyun ve haklarınızı öğrenin, cehennemde kadın erkek ayrımı yok, kim Allah a itaat etmezse cehenneme o gider.

  10. nurcan Says:

    önemli değil cahide ablacığım,annem niyet etmiş,bizde okumak isteyenlere söylüyoruz 500’ü tamamlayıp duasını yaptıracakmış.siz çok haklısınız fakat ben ona bu şekilde söylersem kırılacak bu yüzden gönlü kırılmasın diye okutmak zorundayız.ama sizin yazdıklarınızıda anneme anlatıcam……

  11. nurcan Says:

    cahide ablacığım benim sizden bir ricam var,annem 500 yasin okutuyor ALLAH rızası için, bir tanede siz okurmusunuz.tabi mümkünse sizi zorda bırakmak istemem.her gönülde başka bir hayır vardır,bu yüzden okumak isteyen olursa çok seviniriz.şimdiden ALLAH razı olsun………

    • Cahide Says:

      Canım, anneciğin elbette güzel bir iş yapmak istiyor. Fakat kim ne okursa sevabı kendine olur. Herkesin ayrı ayrı okuması birleştirilemez. Ne peygamberimizin, ne de sahabenin böyle bir uygulaması olmamış.Bu yüzde böyle bir uygulama bidate girer. Ama annenin sıkıntısı ne ise üstü kapalı anlatırsan yada anlatmasanda olur hep beraber dua edebiliriz.

  12. Cahide Says:

    İzleyicilerden bu aralar hadis isteyenler arttığı için ara sıra özel olarak hadis paylaşmaya karar verdim. Hadisleri sahih kaynaklardan derliyorum. Rabbim doğrudan ayırmasın.(amin)

  13. nur Says:

    rabbim hep beraber bizlre cennet ehli olmayı nasip etsin inş.
    allah razı olsun abla
    eline diline sağlık..
    yazdıklarının ne çok örneği var günümüzde değilmi:((


"...Güzel bir söz, kökü sağlam, dalları göğe yükselen bir ağaç gibidir.(İbrahim suresi:24)

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: